Okolica
  • Kryminałki
  • LGD
  • Sport
  • Stowarzyszenie Warka
  • Ochrona Zdrowia

Ogłoszenia drobne

Wynajem lokalu - Białobrzegi

Wynajem lokalu - Białobrzegi

LOKAL UŻYTKOWY DO WYNAJĘCIA BIAŁOBRZEGI, KRAKOWSKA 4A 260 M2 Bardzo dobra lokalizacja.... Read more...
Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

Gościmy

Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomVision.Com
Spotkanie Wigilijne w Starej Wsi

Spotkanie Wigilijne w Starej Wsi

2016-12-15 10:51:13 - 740 Odsłon

Spotkanie Wigilijne Stowarzyszenia ze Starej Wsi Władysław Piątkowski Wójt Gminy Belsk Duży wziął udział w Pierwszym Spotkaniu Wigilijnym Stowarzyszenia Aktywni Kulturalnie, które odbyło się 9 grudnia 2016 roku w sali świetlicy wiejskiej w Starej Wsi.  W spotkaniu uczestniczyły członkinie Stowarzyszenia oraz zaproszeni goście, wśród których byli min. Renata Ostatek Sekretarz Urzędu Gminy, Skarbnik Joanna Ciamarczan oraz Andrzej Kuligowski Sołtys Starej Wsi. Było ono okazją do wspólnego połamania się opłatkiem. Życzenia złożyła gościom Prezes Stowarzyszenia Iwona Klaus, a także w imieniu…

Czytaj więcej...

Wielki sukces Mateusza Błońskiego

Wielki sukces Mateusza Błońskiego

2016-12-15 10:28:45 - 803 Odsłon

Wielki sukces Mateusza Błońskiego - ucznia kl. II a Publicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Błędowie Bardzo nas cieszy, kiedy uczniowie osiągają wysokie wyniki w  konkursach, zawodach sportowych, przeglądach czy w innych formach rywalizacji. Świadczy to o dobrej pracy wszystkich – uczniów, nauczycieli i rodziców. Sukces każdego ucznia jest sukcesem prowadzącego go nauczyciela i całej szkoły. Nasi uczniowie dostarczają nam wielu powodów do dumy! Mateusz Błoński – uczeń klasy II a został laureatem XIV edycji konkursu ekologicznego "Czystym powietrzem…

Czytaj więcej...

Kampania "Biała Wstążka" - Grójec

Kampania przeciw przemocy wobec kobiet ,,Biała Wstążka"

piątek, 25 listopada 2016

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Grójcu włączając się w Kampanię zapraszają do Komendy osoby, które doświadczyły przemocy bądź takiej przemocy cały czas doświadczają. Funkcjonariusze będą prowadzić rozmowy z ofiarami przemocy i podpowiadać w jaki sposób przerwać życie w ciągłym strachu przed przemocą. W przypadkach wymagających działania będą informować o prawnych możliwościach postępowania z osobami, które takiej przemocy się dopuszczają. Kampania trwa od 25 listopada do 10 grudnia bieżącego roku.

Kampania Białej Wstążki (White Ribbon Campaign)

 

Kampania Biała Wstążka to największa na świecie międzynarodowa kampania mająca na celu zatrzymanie przemocy wobec kobiet, akcja zorganizowana przez mężczyzn walczących z przemocą wobec kobiet. Jest ona prowadzona w ponad 55 krajach przez kobiety i mężczyzn, natomiast jest skierowana głównie do mężczyzn i chłopców. Rozpoczęła się w 1991 roku w Kanadzie, gdy po grupa mężczyzn zdecydowała, że będzie zachęcać mężczyzn do mówienia o przemocy wobec kobiet. 

W przeciągu zaledwie sześciu tygodni 100 tysięcy mężczyzn w Kanadzie założyło białą wstążkę, podczas gdy wielu innych podjęło debatę na temat przemocy wobec kobiet.

 

Dlaczego Biała Wstążka?

Biała Wstążka jest symbolem sprzeciwu wobec przemocy stosowanej przez mężczyzn wobec kobiet, 

a także osobistym zobowiązaniem noszącego ją mężczyzny, że nigdy nie będzie stosować, akceptować lub milczeć na temat przemocy wobec kobiet. 

 

Ogólne założenia kampanii:

⦁    zwrócenie uwagi na zjawisko przemocy domowej, przemocy wobec kobiet,

⦁    zachęcenie do mówienia i kształtowanie postaw krytycznych wobec zjawiska,

⦁    edukacja młodych ludzi, przede wszystkim mężczyzn na temat konstruktywnych sposobów wywierania wpływu i rozwiązywania konfliktów,

⦁    kształtowanie nowego pokolenia, które żyje bez przemocy, z szacunkiem i w zgodzie z innymi.

 

Termin kampanii

Termin kampanii związany jest z „16-stoma Dniami Akcji Przeciwko Przemocy wobec Kobiet” 

tj. pomiędzy Międzynarodowym Dniem Przeciwko Przemocy wobec Kobiet (25 listopada) 

a Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka (10 grudnia). 

Dniem kulminacyjnym kampanii jest 6 grudnia, który upamiętnia dramatyczne wydarzenia masakry 

w 1989 roku w Kanadzie, kiedy to młody mężczyzna wszedł do Politechniki Uniwersytetu 

w Montrealu i zastrzelił 14 studentek oraz ranił 13 innych osób: 9 kobiet i 4 mężczyzn. Sprawca masakry oświadczył, że zrobił to ponieważ uznał za niewłaściwe i złe, że kobiety zajęły jego miejsce na uczelni technicznej.

Od tamtej pory w wielu krajach podejmowane są różne inicjatywy mające na celu upamiętnienie kobiet – ofiar przemocy, budowanie świadomości społecznej, że przemoc stanowi pogwałcenie praw człowieka.

 

Wartość dodana kampanii

Realizując działania w ramach kampanii warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. 

⦁    Nie zawsze kobiety ujawniają przemoc stosowaną ze strony swoich partnerów, czy członków rodziny a także sytuacje przemocy i innych nadużyć dokonywanych w miejscu pracy.

⦁    Nie każdy mężczyzna wie jak zareagować na sytuacje krzywdzenia kobiet w swoim otoczeniu.

⦁    Często myślimy o ofiarach przemocy anonimowo, jak o kimś obcym, kogo nie znamy, dlatego w sytuacji konfrontacji z problemem krzywdzenia nie wiemy jak zareagować.

Dlatego też podejmując działania w ramach kampanii, należy prowadzić je z uwagą i troską ukierunkowaną na powyższe aspekty. 

Ta kampania sprzyja temu, by każdy mężczyzna uzmysłowił sobie, że przemoc może spotkać także jego siostrę, dziewczynę, żonę, partnerkę czy koleżankę z pracy. Zaś jego zadaniem jest udzielenie jej wsparcia i pomocy by nie czuła się osamotniona w swym cierpieniu i/lub podjęcia działań mających na celu zaprzestanie stosowania jej przez sprawcę. 

Kampania ma uświadomić:

⦁    Wszystkich – że nie można milczeć o przemocy,

⦁    Kobietom – że mogą zwrócić się do mężczyzn o pomoc,

⦁    Mężczyznom –  że powinni reagować.

 

Tylko wtedy będziemy mogli mieć wpływ na problemy związane zarówno z przełamaniem bariery wstydu i obaw kobiet ujawniających tego typu przypadki oraz z brakiem wiedzy mężczyzn (chłopców) o sposobach właściwego reagowania na przemoc.

Zo2 Framework Settings

Select one of sample color schemes

Google Font

Menu Font
Body Font
Heading Font

Body

Background Color
Text Color
Link Color
Background Image

Top Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Header Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainmenu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Slider Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainframe Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Breadcrumb Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Menu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image
Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image